Groen op je bord

FIT TAG met @groenopjebord

Het is weer een tijdje geleden, maar er is weer een nieuwe FIT TAG. En hoewel ik eigenlijk alle gasten op mijn website leuk vind, heeft de gast van vandaag ook hele goede tip op het eind! Vandaag in de FIT TAG Ellen van Groen op je bord.

Groen op je bord

Hoi! Ik ben Ellen, orthomoleculair voedingscoach en eigenaar van Groen op je bord! Mijn passie is voeding en gezondheid, en ik ben ook een fanatiek sporter 😉

Voeding is de basis van je gezondheid. Dat is waar mijn coaching op gericht is. En wat die gezondheid is, en hoe voeding hier een positieve uitwerking op kan hebben, is voor iedereen verschillend. Want iedereen is uniek.

Zo kan ik bijvoorbeeld helpen om voeding in te zetten bij diverse gezondheidsklachten, vermoeidheid en burnout. Om je gezonder, fitter en blijer te voelen!

Meer weten? Je kan me vinden op:

www.facebook.com/groenopjebord

www.instagram.com/groenopjebord

www.groenopjebord.nl

1. Wat is je favoriete spiergroep om te trainen?

Glutes en quads. Deadlift, squats, yoke walks. Heerlijk!

2. Wat is je minst favoriete spiergroep om te trainen?

Biceps/triceps. Ik ben niet zo fan van geïsoleerde oefeningen en voor deze spiergroepen ben je haast wel genoodzaakt om geïsoleerd te trainen.

3. Wat is je favoriete vorm van cardio?

Ik haal mijn cardio vooral uit tire flips, sled pulls etc. Geloof me, daar gaat je hartslag wel van omhoog. En als ik een gekke bui heb trek ik mijn hardloopschoenen weleens aan. Maar dan vooral om mijn hoofd leeg te rennen.

4. Wat is je grootste irritatie in de sportschool?

Ik train zelf niet in een ‘standaard’ sportschool maar in een strength gym gericht op powerliften, weightlifting en strongman. En dat is een verademing! In een reguliere sportschool irriteer ik me het meest aan de blikken als je als vrouw eens flink aan de gewichten hangt. Soort jaloezie?

Groen op je bord

5. Nooit meer sporten en het perfecte lichaam hebben of nooit het perfecte lichaam hebben, maar nog wel mogen sporten?

Zonder twijfel wel nog mogen sporten. Er is meer in het leven dan alleen het perfecte leven. Natuurlijk is de uitkomst van een mooi lichaam door sporten mooi meegenomen, maar uiteindelijk doe je niet veel meer dan shapen. Sporten is essentieel voor de werking van je lijf en voor je gezondheid, en het zorgt er ook nog eens voor dat je blijer door het leven gaat. Dat is toch te waardevol om nooit meer te kunnen doen?

6. Als je één maaltijd mocht kiezen die 0 calorieën zou bevatten, welke zou dat dan zijn?

Doe dan maar die reep Tony’s op z’n tijd, hahaha.

7. High carb of high fat?

High fat, absoluut. Vetten worden onderschat. Je lichaam is zo ontzettend gebaat bij goede vetten en ze geven ook nog eens een hele stabiele energie!

8. Wat is je favoriete ontbijt?

Ik doe aan intermittent fasting, dus ontbijt zelf niet. Maar ik maak wel elke ochtend een bulletproof koffie, een koffie met roomboter en MCT olie.

9. Heb je liever zoet of hartig?

Hmmm, als snack zoet maar voor mijn maaltijden wel echt hartig!

10. Wat is je guilty pleasure wat betreft voeding?

Pizza, dat vind ik zoooo lekker!

11. Wat is jouw doel wat betreft fitheid en een gezonde leefstijl?

Lekker in mijn vel zitten, gezond en energiek voelen en blij worden van de sport die ik beoefen.

12. Wat is jouw nummer 1 tip voor mensen die gezonder willen gaan leven?

Begin bij je voeding, en ga op zoek naar een voedingsstijl die past bij jou. Iedereen is uniek! Voeg elke week iets gezonds toe aan je voeding in plaats van te denken in wat je allemaal niet mag. Dus ‘ik neem meer groenten, of meer goede vetten’ in plaats van ‘ik mag geen pasta meer’. Dat maakt het zoveel leuker 🙂

Voor meer inspirerende FIT TAGS klik hier!

Posts created 62

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven
Open chat
1
Hi, waar kan ik je mee helpen?
Powered by