Ontbijtjezondereitje

FIT TAG met @ontbijtjezondereitje

Vandaag weer een super leuke blogger en instagrammer op mijn blog namelijk Joanne van ontbijtjezondereitje. Zij stelt zichzelf voor:

 

Hi lievontbijtjezondereitjee mensen,

Mijn naam is Joanne, wellicht beter bekend als beheerder van @ontbijtjezondereitje! Ik ben op dit moment 22 jaar en ik woon in Groningen, waar ik vastgoed studeer.

Mijn Instagram account ben ik ongeveer 3 jaar geleden begonnen toen ik een half jaar in Spanje woonde voor mijn vrije ruimte binnen de studie. Waarom? Om mensen te inspireren en motiveren om veganistisch te gaan eten! Hoe? Door het delen van mijn ontbijtjes, waarbij ik wil laten zien hoe leuk, makkelijk en lekker veganistisch eten kan zijn! Sinds kort ben ik daarom ook mijn eigen blog begonnen! Ook op zoek naar inspiratie? Dan zie ik je graag op mijn account!

 

Liefs,

Joanne

Ontbijtjezondereitje

1. Wat is je favoriete spiergroep om te trainen?

Mijn favorieten groepen om te trainen zijn mijn benen en mijn buik. Mijn benen omdat ik daar gewoon lekker hard kan gaan, mijn buik omdat ik echt dol ben op spierpijn in mijn buik (I know, het is heel gek)!

2. Wat is je minst favoriete spiergroep om te trainen?

Mijn armen. Tijdens het trainen vind ik het altijd best ‘saai’ en makkelijk, en de volgende dag heb ik altijd verschrikkelijke spierpijn…!

3. Wat is je favoriete vorm van cardio?

Ik zit nu sinds een jaartje op de wielrenfiets en dat vind ik ontzettend leuk om te doen! Daarnaast ben ik altijd een danser geweest, en dat doe ik nu nog af en toe, en hopelijk in de toekomst steeds weer wat meer!

 

4. Wat is je grootste irritatie in de sportschool?

Zuchtende/kreunende mensen… ver-schrik-ke-lijk!!

5. Nooit meer sporten en het perfecte lichaam hebben of nooit het perfecte lichaam hebben, maar nog wel mogen sporten?

In eerste instantie zou ik zeggen: ‘nooit meer sporten en het perfecte lichaam natuurlijk!’. Want, dat wil iedereen… Alleen, wanneer ik er langer over nadacht dan ben ik toch bang dat ik op den duur toch echt gek zou worden. Mijn ritjes op de racefiets en mijn danslessen ga ik dan toch echt wel echt missen… Dus ik ga toch voor nooit het perfecte lichaam hebben maar wel mogen sporten!

6. Als je één maaltijd mocht kiezen die 0 calorieën zou bevatten, welke zou dat dan zijn?

Een dikke bak havermout met zaden en noten, cacaonibs, kokosvlokken, fruit en soja yoghurt! Mijn favoriete ontbijtje, al sinds een hele tijd nu…!

ontbijtjezondereitje

7. High carb of high fat?

High carb, because I looooove greens (en die bevatten nou eenmaal meer carbs). En de high-carb pasta maaltijtjes voordat ik op de wielrenfiets stap zijn ook wel heel erg fijn!

8. Wat is je favoriete ontbijt?

Uuuuuhm…. Wat niet?! Maar eigenlijk heb ik het al verklapt bij nummertje 6: mij dikke bak havermout blijft toch eeeecht wel mijn favoriet!!

9. Heb je liever zoet of hartig?

ZOET! Voor 100%! Ik ben een echte zoetekauw. Geef mijn chocolade en ik ben een blij ei!

10. Wat is je guilty pleasure wat betreft voeding?

Ik ben niet zo goed in geheimen bewaren merk ik al! Check vraag 9! CHOCOLADE! Ik hou echt van chocolade. Het liefste zo puur mogelijk!

 

11. Wat is jouw doel wat betreft fitheid en een gezonde leefstijl?

Op dit moment verschillende. Maar het belangrijkste vind ik ‘lekker in mijn vel zitten’. Op meerdere vlakken. Ik werk nu eerst aan mijn Prikkelbare Darmsyndroom, omdat ik heel graag gezonde en rustige darmen wil hebben. Dat is stap 1 in mijn gezonde levensstijl. Daarna wil ik me focussen op het vergroten en behouden van energie (vooral ook hoe ik dit kan halen uit voeding) en daarnaast ben ik natuurlijk ook altijd gefocusseerd op het letterlijk ‘lekker in mijn vel zitten’ door mijn uurtjes die ik doorbreng op de fiets, in de dansstudio of in de gym. Maar mijn gezonde darmen staan op dit moment wel echt op nummer 1!

12. Wat is jouw nummer 1 tip voor mensen die gezonder willen gaan leven?

Ga meer naar de basis. Geen kant-en-klare producten is echt een stap 1. Waarom? Omdat je dan meer groente zult gaat eten, zelf je kruiden toe kan voegen, en merkt dat je smaak veranderd. Suiker en zout is namelijk echt niet altijd nodig! Door bewust bezig te zijn met wat je in je mond stopt (omdat je alles zelf maakt) merk je hoe lekker en makkelijk dit eigenlijk is, en veranderd je smaak waardoor je in de toekomst nog gezonder gaat eten!

Ontbijtje zonder eitje

 

Neem zeker even een kijkje op het instagram account van Joanne en haar website!

 

Voor meer inspirerende FIT TAGS klik hier!

 

 

Posts created 62

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven
Open chat
1
Hi, waar kan ik je mee helpen?
Powered by