Review: #leniglijf

Eén van de grootste challenges is om mij lenig te krijgen. Sofie van Hooydonk of wel Sophia GetFit belooft een lenig lijf met haar nieuwe boek. Dit wilde ik natuurlijk graag met mijn ogen meemaken!

Wat ik erg leuk vind aan haar boek is dat er een stretchtest bij zit. Dit zijn drie oefeningen en hiermee kun je dus ook goed zien of je daadwerkelijk leniger bent geworden.

stretchen

Volgens het boek zit ik op de eerste foto (links) in het rode vlak en op de andere twee foto’s (rechts) in het oranje vlak. Werk aan de winkel dus!

Over #leniglijf

6 dagen 15 minuten stretchen 4 weken lang. Lenig lijf is een boek voor gevorderden en voor beginners. Het boek begint met wat uitleg over stretchen, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Er staat uitleg over hoelang je moet stretchen en waarom, top! Daarnaast bevat het boek een exact schema waarop staat aangegeven welke oefeningen je moet doen per dag. De oefeningen staan verderop in het boek duidelijk uitgelegd met afbeeldingen en met variaties. Zo kun je de oefening makkelijker en moeilijker maken.

Mijn mening

Ik vind het boek erg mooi vormgegeven. Er staan mooie afbeeldingen in van Sofie waar ze de oefeningen uitvoert. Daarnaast is het overzichtelijk en lekker praktisch. Ik ben erg blij dat er variaties in staan waardoor je de oefening makkelijker maakt, want dat heb ik echt nodig! Soms zijn de afbeeldingen in het boek erg confronterend. Zo klapt Sofie zich helemaal dubbel en ik ben blij als ik bij mijn onderbenen kan komen. Aan de andere kant heeft mij dat doen realiseren dat er wel echt wat aan gedaan moet worden! Ik vind niet dat ik een soort slangenmens moet worden, maar iets leniger zou mij wel goed doen. Ik heb de vier weken nog niet voltooid, dus het eindresultaat houden jullie nog tegoed! Overigens word je niet alleen leniger door dit boek, maar je werkt ook aan je algehele fitheid. Er staan namelijk ook warming-ups in het boek waarbij je hartslag omhoog gaat (denk burpees) en waarbij je je spieren goed aan het werk zet (bijvoorbeeld squats). Daarnaast vergen sommige oefeningen ook een aardige spierkracht. Probeer onderstaande oefening maar eens 30 seconde vol te houden.

superman

Wat heb ik al wel geleerd

Buiten het feit dat je leniger wordt door dit boek, heb ik gemerkt dat het stretchen mij ontspanning geeft. Het is heerlijk om even puur en alleen met je lichaam bezig te zijn. Ik voel veel verlossing in mijn rug tijdens en na het stretchen. Daarnaast vind ik het ontzettend leuk om met iets bezig te zijn wat totaal buiten mijn eigen straatje ligt. Als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging zou ik je het boek zeker aanraden!

Kijk hier voor meer informatie.

Over een paar weken zie je het eindresultaat! Houd daarvoor ook mijn instagram in de gaten.

Posts created 61