Renesse

Summerbody #week1

Poef! Er is al een week voorbij. Wat vliegen die weken toch om.. En dat is precies de reden waarom ik deze blogs bijhoud. Voordat ik het weet is het vakantie en heb ik een mooi doel in mijn hoofd gehad, maar heb ik er niks mee gedaan. Zoals eigenlijk deze week een beetje..

Nadat ik de aankondiging vorige week online had gezet dacht ik ‘is dit wel het goede moment, ik ga precies deze week een weekendje weg’. Maar ik denk dat dit juist het goede moment was. Weekendjes weggaan, etentjes en dergelijken horen er namelijk allemaal bij. Heb ik afgelopen weekend erg op mijn voeding gelet? Nee. Had ik de intentie om te sporten daar? Ja. Heb ik dat ook gedaan? Nee.

Ik begeleid voor mijn werk mensen die fitter willen worden. Aan hen vraag ik altijd om een cijfer te geven voor hoe goed zij vinden dat ze bepaalde dingen hebben gedaan. Dit ga ik zelf ook maar eens doen.

  • Water: 6
  • Voeding: 6
  • Suiker: 5
  • Alcohol: 6
  • Sporten: 7
  • Persoonlijk: 8
  • Hoe ik me voel: 8
eten

Wat betreft mijn summerbody goal misschien niet ideaal, maar ik heb wel genoten.

Het begin van de week ging overigens wel redelijk goed. Ik at gezond en ging sporten. Wel merk ik dat het mijn valkuil is om te weinig te eten in de ochtend. Hierdoor had ik als ik ging sporten (rond 11/12 uur) enorme trek. Op (volgens mij) woensdag was dit zo heftig dat ik misselijk was en uiteindelijk niet ben gaan sporten. Les voor deze week: eten!!

En dit weekend? Ach die bestond uit pizza, broodje zalm, chips, chocolade, biertjes, flammküchen en sushi. Zoals je op de afbeeldingen kan zien.

Ik heb deze week drie keer getraind. Eén keer minder dan wat mijn doel was. Maar wel een gemiddeld aantal stappen van 9.052 per dag afgelopen week.

Resultaten

Vanmorgen heb ik weer op de weegschaal gestaan. Het resultaat? Mijn gewicht is precies hetzelfde gebleven ten opzichte van vorige week maandag en mijn vetpercentage is iets gedaald. Eigenlijk helemaal prima natuurlijk, maar ik weet dat ik er meer uit had kunnen halen. Dus daar gaan we aan werken deze week!

*disclaimer gewicht kan enorm schommelen. Ook het vetpercentage gemeten door een weegschaal zoals bij mij is niet 100% betrouwbaar. Er zijn veel factoren die daar invloed op hebben. Hierdoor houd ik voor mezelf ook progressie foto’s bij en meet ik mijn lichaam op. In één week tijd is hier nog niet veel verschil te zien. Ik houd mijn gewicht en vetpercentage wel bij, omdat het globaal wel progressie kan aantonen. Daarnaast focus ik mij ook op de cijfers die ik hierboven heb ingevuld. Het is het belangrijkste dat ik tevreden ben en mij goed voel!


Posts created 62

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven
Open chat
1
Hi, waar kan ik je mee helpen?
Powered by