Sushi

Summerbody #week4en5

Met frisse tegenzin begin ik aan deze update. Zoals je misschien hebt gemerkt is er vorige week geen update online gekomen. Ik had een k*t week. Soms heb je dat toch? Dat je in de spiegel kijkt en denkt ‘gadverdamme’, terwijl je de week ervoor trots in de spiegel keek en dacht ‘zie ik daar nou lijntjes’. Afijn, een kut week dus. Niet lekker in je vel en hoppa daar is vreetbui 1. Ja hoor, Joy was even lekker in die neerwaartse spiraal belandt. Overigens geloof ik niet dat er mensen zijn die nooit baaldagen hebben.

Afgelopen week ging het eigenlijk prima. Mijn voeding was prima, mijn eigen trainingen wat minder. Ik heb het wat drukker gekregen/ ik maak me drukker waardoor het er wat bij in is geschoten. Ik heb 2 keer getraind afgelopen week, maar daarnaast had ik cursus vrijdag en zaterdag. Dit is een cursus sportrevalidatie en bestond uit heel veel praktijk. Heb overigens nog steeds spierpijn van afgelopen weekend, dus al met al een prima trainingsweek.

Nu komt de grap van de eeuw. Ik nam de weegschaal al niet erg serieus, maar.. Ik ging zondagavond sushi eten met mijn moeder. Ik strompelde nog van de spierpijn, maar ging na de sushi voor de grap op de weegschaal staan. Hoppa, + 4 kg. Zoals ik al beschreef was mijn week prima. Ik had normaal gegeten en veel bewogen.

Kan je 4 kg aankomen in 1 week tijd?

Ja, je kan 4 kg aankomen in 1 week, dat is gebleken. Is het 4 kg vet? Nee. Sushi bevat veel suiker en zout, hierdoor houd je veel vocht vast. Reden twee, ik had ontzettende spierpijn! Door de ontstekingen in de spieren tijdens spierpijn, houd je ook in je spieren vocht vast.

Conclusie: die sushi is niet goed voor me geweest en ik zal vast iets aangekomen zijn, maar geen 4 kg zoals de weegschaal aangaf!

Week 6

Mijn doel voor deze week: prioriteiten stellen voor mijn trainingen en gaan trainen. Daarnaast ga ik lief zijn voor mezelf deze week. Ik merk dat de zomer en korte broeken nog steeds een klein beetje onzekerheid bij mij oprakelt. Mijn benen zijn altijd één van mijn grootste onzekerheden geweest. Ik dwing mezelf er nu toe om gewoon met een korte broek naar buiten te gaan. Dat heb ik overigens altijd wel gedaan, maar ik blijf er lekker mee door gaan. En ik raad het jullie ook aan om het allemaal te doen! Ga jij jezelf dingen ontnemen, omdat jij er misschien minder zeker over bent? Bullshit. Bang dat andere mensen slecht over je denken? Dat zegt meer over hen dan over jou. Wees nou eerlijk, hoe belachelijk is het om iemand af te kraken op zijn uiterlijk. Fuck alles en iedereen en vooral je eigen gedachtegang en geniet lekker van het warme weer.

Ik heb ook een 30 dagen challenge gemaakt voor het lief zijn voor jezelf. Wil je mee doen? Bekijk het evenement op facebook.

Posts created 58

2 gedachten over “Summerbody #week4en5

  1. Hoi Joy!
    Een groot voordeel is dat er in sushi wel veel eiwit zit. Als je tenminste vis of kip eet. Dat is dan weer goed voor de spierpijn en spieropbouw 😁 💪
    Veel water drinken en wat tijd geven.

    Keep on going! Iedereen heeft baaldagen/weken. Wel tof dat je dat gewoon zo deelt. Heerlijk normaal!

    And keep the shorts alive!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven
1
Hi, waar kan ik je mee helpen?
Powered by